Négy görbeházi csaj a hosszú úton

el camino ahogyan mi látjuk

19. nap Leóntól-Hospital De Orbigoig

2018. augusztus 26. - Judit Szekrényesi

Ady Endre: Álmom az Isten című versében írja: " A sorsom: menni,menni,menni. S az álmom: az Isten. Vele szeretnék találkozni, Az álmommal,nagy,bolond hitben. S csak ennyit szólni: Isten, Isten,"  Borongós reggelre ébredtünk Leónban. Még szerettünk volna megnézni,néhány épületet,de az időjárás nem…

18.nap Calzadilla de los Hemanillostól-Leónig

Ádám hajnalban elindult,mert mindenképpen beakart érni Leónba. Hosszú,egyenes út várt ránk a következő településig Reliegosig. Leültünk egy bár elé,és megreggeliztünk. A mellettünk lévő asztalnál egy német anya ült két kamasz gyermekével,és mindhárman a mobiljukat nyomkodták. Elindultunk,és egy…

17. nap Terradilos de los Templariostól-Calzadilla de los Hermanilosig

Reggel viszonylag sokáig aludtunk,kihasználtuk a hűvös,csendes szoba adta lehetőségeket. A szálláson megreggeliztünk. Nagyon kedves akartam lenni és búcsúzóul "Buenosz nocsesz!" ( Jó estét!)- köszöntem a pincérnek a Buenosz dias helyett. A pincér egy kicsit csodálkozott. Erre én zavarba jöttem,és…

16. nap Carrión de los Condestől-Terradilos de los Templariosig

Korán reggel útra keltünk,hiszen 17 km várt ránk a következő településig. Jól tudtuk,hogy nem lesz lehetőségünk vizet,és élelmet venni,ezért jól feltankoltunk belőle. Jutka nehéznek érezte a hátizsákját,ezért arra kért minket,hogy az első adandó lehetőségnél reggelizzünk meg. Már több,mint egy órája…

15. nap Boadilla del Caminotól- Carrion de los Condesig

Fél hét körül indultunk el a szállásunkról.  Tökéletes éjszakánk lett volna,ha az angol lány nem ébreszt fel bennünket. Utunk első szakaszán az előző esti vacsoráról,és a sok magyar szót ismerő tulajdonosról beszélgettünk. Frómista felé. Sokáig a Castilla csatorna mentén gyalogoltunk. Egyik…

14. nap Hontanastól-Boadilla del Caminoig

Az éjszakai nyugodt alvás után jó kedvűen indultunk el Hontanasból. Eleinte egy szűk gyalogösvényen haladtunk, majd aszfalt úton jutottunk be San Antonba.  Ahogy odaértünk a templomot a kolostorral összekötő dupla boltívhez kellemes reneszánsz muzsikára lettünk figyelmesek. Láttuk ezt a csodálatos…

13. nap Burgostól-Hontanasig

Fájó szívvel vettünk búcsút Burgostól. Hajnali sötétségben indultunk el. Az utunk a katedrális északnyugati oldalánál folytatódott. Mielőtt végleg elhagytuk,még egyszer visszapillantottam rá. Szerettem volna úgy az agyamba vésni,hogy soha ne felejtsem el. Körülbelül egy órán át haladtunk kifelé a…

11. nap Belorádotól-Burgosig

Az éjszakánk nem volt zajmentes. Velünk aludt a szépséges belga lány,és egy házaspár az USÁ-ból. A férfi egész éjszaka horkolt. Még sötét volt ,amikor készülődni kezdtünk. Amikor kiértünk Belorádóból,és ráléptünk a földútra,ami Tosantosig vezetett,akkor kezdett felkelni a nap. Megálltunk,és szavak…